Jižní větev,  Stezka Českem

8. DEN- Dolnomoravský úval😍, větrný mlýn, hovada a zase déšť🤣; celkem 220,5 km

9. 7. 2022

Tak jsme moc rádi, že jsme zůstali na Holubyho chatě🙏, v noci vítr lomcoval stařičkými okny našeho pokoje a snažil se na nás dostat🤔. Nedostal, ale studený průvan skrze ně byl cítit dost, takže jsem se v noci ještě přikrývala smradlavým spacáčkem🤣🙈. Po PCT jsme péřovky a spacáky ještě nestihli dát do čistírny, takže je to dost dobrej matroš🤣🙈.

Vstáváme před půl 6, abysme vyrazili co nejdříve, dnes nás čeká něco ke 40 km😳. Dáváme si tedy větší porci kaše, aby byla síla a za fučení větru vyrážíme na Dolnomoravský úval. Ráno je po ochlazení jestě ziminka, ale lepší nez pařák😊:

Velká Javořina

Třináctá etapa Stezky- Dolnomoravský úval- začíná v Javorníku, kam to máme jestě cca 13 km, ale my si ji ještě prodloužíme, protože já nutně🤣 potřebuju projít krásnou vesničkou Vápenky, kde se nachází kouzelné modré domečky😍. Čtyři kiláčky sem, čtyři tam, to už se ztratí🤣.

Ve vesničce jsme cca za hoďku a já jsem spokojená😍, to je prostě nádhera😍, snad mi majitelé těchto nádherných stavení prominou, ale já vám je musím ukázat🤩:

Pokochaná, spokojená🤩, pokračujeme dál přes vesničky Fojtíkovy Mlýny a Novou Lhotu a kocháme se i tam😊:

Nádherné louky😍

Po 17 km (na stezce ale po 13 km), přicházíme do města Javorník, kde si kupujeme pečivo na oběd a moc se nezdržujeme, musíme pokračovat dál, ta dnešní kilometrová nálož nás ale popohání, mohla by ale víc zabrat🤣🙈.

Za obcí Javorník se nachazí Větrný mlýn v Kuželově, který je holandského typu a je z roku 1842. Zrovna se tu koná svatba, krásné místo si novomanželé vybrali😳:

Je tu i stánek, kde si dáváme limču, cukry jsou potřeba🙏, akorát se do nás pouští asi trilión hovad a much😳😳, nalétají ze všech světových stran jak pomatený🙈. Snažím se je nalákat na sladkou mňamku do kelímku, ale prokouknou mou lest a své utoky ještě zintenzivní🤔.

No nic, na tohle nemáme nerva jako😄, tady by člověk přišel o rozum🤔, balíme to a vyrážíme dál🏃‍♀️. Ze svého kelímku s limoškou vyklepnu krom poloviny nápoje jedno jediné hovado, které se nechalo zlákat, jo, tak dobrý jsem lovec🤣.

Asi dva kilometry od mlýna přicházíme na historicky významné místo- Tři kameny- které se nachází na rozhraní tří územních celků- Slovenska- Uhry, katastru Kuželova- panství Lichtensteinů a katastru Hrubé Vrbky- panství Mágnisů.

A pokud znáte písničku- Mezi horami…lipka zelená…zabili Janka, Janíčka, Janka, miesto jeleňa…původ této písničky je právě v obci Kuželov😊😍.

Poslední kilometry a že jich je jestě zhruba patnáct, hodně bolí🥺, lopatky jsou prostě načaté a já doufám, že to vydrží🙏. A to nemám vůbec těžký bágl🤔. Nejdřív ale procházíme krásnými loukami😍:

Pak ale jdeme asi 10 km podél příšerně vzhlížejícího plotu, který ohraničuje oboru, kde by se měla nacházet zvířátka🤔. Cesta je nekonečná, vůbec nechápeme, proč ji vedou tudy🙏, věřím, že kolem jsou hezčí místa🙏:

Asi po 40 km přicházíme ke Kamenné boudě, kde by měla být možnost se ubytovat, ale pánové, kteří ji „vlastní“ si dávají pěkně do nosu a ve mně to místo nějak nebudí důvěru🥺. Ze slušnosti si dáváme alespoň pivko a potkáváme hikerku, jsme rádi, že můžeme prohodit pár slov, hikerů je tu fakt málo🙏.

Pánové jsou sice přátelští, ale já dávám přednost klidu, tak pokračujeme dál, když v tom nás zastaví blížící se déšť…Joooo, opět😳🙈, tak rychle stavíme stan, ať zase nezmokneme🙈.

Usínáme ve 21h dnes úplně vyčerpaní, ale s dobrým pocitem, že jsme dali svůj osobní rekord🥳🏃‍♀️.

K večeři se podává mega ostré hiker food😳🤣-chilli con carne- tak jsme zvědaví, kdo ráno vystřelí ze spacáku jako první🤣🙈…A můžete klidně hádat🤣🤣…

9. DEN- co to chodí kolem stanu jako🤔, a jak je to s tím vchodem🤣, rovina a zase rovina🙈; celkem 244, 5km
7. DEN- počasí nám nepřeje🙈, ale my šlapeme, co se do nás vejde🤣jo a krávy, kam se podíváš😳; celkem km 181,9 km