JIZERSKÉ HORY

Szklarska Poręba- zasloužené welness v Polsku😍, a i pár kiláčků v nohách🏃‍♀️ aneb začínáme trénovat na další část PCT😍

Krásná Szklarska Poręba

2.- 6. 8. 2022

Kde začít…Bolí nás úplně vše🙈, záda i při sebemenší zátěži, nohy při delší chůzi…to sme si zas dali🙈. Je ale zajímavé, že při běhu mě nohy bolí míň🤔, no tak to mi pověz, jak je tohle možné😳. Koumat to moc nebudu a chodím běhat menší vzdálenosti po lesních cestách každý den, já se prostě jen tak válet nehodlám😂, hlavně mám stále nahoře ta tři kila a to mě fakt neskutečně vytáčí😡😫.

I když bychom chtěli někam vyrazit s batohem, tak je nám jasné, že musíme konečně klidnit hormon a jet se někam pořádně a jednou provždy zregenerovat🤩, protože příští rok nás čeká další část PCT a tam musíme přijet úplně fit🙏. V září začínáme plánovat😍.

Hledáme tedy welness, v Čechách ale nenacházíme nic za rozumnou cenu, bože, kam ty ceny šplhají😪. Zkoušíme sousední Polsko a tam je svět ještě v pořádku🙏, nacházíme pěkný apartmán, který sice je trošku dál od centra, ale tak aspoň se projdeme, a hlavně má v ceně neomezené welness v hotelu Radisson a to je to, co potřebujeme🤩, pěkně se vyžulit, vysaunit a dát se do kupy😍.

Tak a je to tady…Mám si zabalit jiné věci než šortky a merino tričko😳, tohle bude zajímavé teda…Za posledních 6 let byly naše dovolené s batohem na zádech a poslední dva roky jsem k tomu všemu pracovala z domu, takže šatičky a sukničky jsou na dně skříně a já ani nevím, jak se do nich navléknout😂😂. Jedno celé odpoledne trávím tedy tím, že si zkouším zapomenuté svršky a hraju si na modelínu😂. Tyto modely jsou asi už old fashioned, ale jet nakupovat kraťoučké topy pod prsa, která ani nemám😂🙈, to mě ani nehne😂. Šetřit se bude, třeba budu v Polsku za dámičku i v pár let starých šatech🙏.

Víte jak to je…Když můžeš, tak toho využiješ….Co kdyby náhodou😂. Naše auto je v den odjezdu nařachané po střechu🙈, ve skříni jsem totiž našla opravdu zajímavé kousky😍, tak je musím vyvětrat😂. Ještě k pohorkám přihazuju dvoje korálkové sandálky do města a pro jistotu i botky na běhání, to jsem zvědavá, zda na běh v našem nařachaném programu dojde🤔. Nařachaný program znamená- co nejvíce se vyrochnit😍.

V úterý 2. 8. se vydáváme na cestu😍, domu k nám na týden přijíždějí mí rodiče s milovanými závodníky na prázdniny a na hlídání naší lásečky, tak jsme rádi, že můžeme s klidným srdcem odjet🥰:

Když budu dělat mrtvou, tak mě nechají být😂

Z baráčku do Poręby to máme co by kamenem dohodil, jsme tam za cca hoďku a čtvrt a ještě než se ubytujeme, tak se zastavujeme v místním Lidlu na nákup pečiva.

Už když parkujeme, tak si všimneme značek, na kterých rozumíme jen číslicím-90- slovům BRAK BILLETU- ani tuplem🤔. Aspoň ne v den příjezdu, teď už mohu říct, že polsky umím😂.

Pečivo nakoupené, sedáme do auta a jede se ubytovat😍, už se těším, jak se večer na procházku městem vyšňořím😍. Martínek nastartuje a v tom zahlédneme ňákej papír za stěračem😳, je nám jasné, že jsme nic nevyhráli🙈…Čučíme na dva kiláky dlouhej paragon v polštině a nějakým zázračným způsobem se dopátráme, že jde o pokutu😳. My jsme prostě BRAKOVALI BILLET, tzn. nevzali jsme si u Lidlu parkovací lístek, parkovat bysme tedy mohli hodinu zdarma😫, a tak jsme si na uvítanou vyďáli🙈.

No cena pokuty není nijak velká, ale není možné ji zaplatit😡. QR kód nefunguje, polsky naše mobily neumí🙏, bankovní převod není možný, platba osobně taky ne, takže asi půjdeme za mříže😫😫.

Píšu si s kamarádkou Eliškou, ktera mi radí, ať pokutu zaplatíme na poště😳😳. Proč to na ten dlouhej canc nenapíšou jako😳. Rychle se oblékáme, beru si nejhezčí šatečky, korálkové botičky a jdeme do města🥰.

Na poště vše proběhne v pořádku, pokuta zaplacená🙏, Eliško, jsi vážně zlato, děkujeme za pomoc😘, a jde se užívat dovča😍.

Ulice města jsou plné lidí, z restaurací je cítit tolik vůní, že neodoláme a dáváme si hned první večer pěkně do nosu😍:

No a samozřejmě nesmí chybět košt, i když je to pivko české😂😍. Dovolenková nálada je zpátky a my se těšíme na to zítřejší čachtání:

Ráno nemohu dospat, hrozně moc se těším na vířivky, sauny, knížku, pohodu😍. Ve welness jsme hned po jejím otevření, dostaváme ručníky, oblékáme plavky a skáčeme do teploučké vody🙏. Záda si libují, zkoušíme vše, co hotýlek nabízí a hrozně moc si to užíváme😍:

Sluníčko peče, já chytám svou rajčátkovou barvičku a jsem moc spokojená🤩. Vydržíme tu asi pět hodin a vyžene nás teprve hlad😂.

Druhý den našeho pobytu volíme jiný scénář…Nemůžeme se přeci jenom válet, to bude až za odměnu😊. Ráno tedy dáváme výlet na Wysoki Kamieň (1.058 m.n.m.) a zase jsme ve svém živlu🙏, batůžky, které obsahují jen sváču, jsou na zádech velmi příjemné a my si užíváme dopoledne s krásnými výhledy na Krkonoše a Jizerské hory😍, tentokrát z jiné strany než obvykle😊:

Cestou z výletu se opět zastavujeme ve welness a rochníme, co to dá😍, naťapkali jsme dnes 13 km, a to se taky počítá😍🥳. Výlet na Wysoki Kamieň moc doporučujeme, je to nenáročná procházka, kterou zvládne každý😊.

I poslední den našeho pobytu volíme stejnou taktiku- nejdřív pohyb, potom odměna🏃‍♀️🏖.

Dnes se vydáme k vodopádu Kamieńczyka😍, opět výlet do 15 km a pak zase bublinky a lehátko😍🏖.

K vodopádu vede cesta přímo od parkoviště a již od rána se to tu dost hemží🤔, tolik lidí a tolik dětí😳. U vstupu do soutěsky, kde se nachází vodopád, se tvoří fronta lidí a to kvůli tomu, že v ní může být maximálně 50 osob a každý musí mít helmu😂.

Ty helmy moc nechápeme, asi aby nás chránily před padajícími helmami z hlav ostatních návštěvníků😂, ony na hlavě totiž moc nedrží a pár jich je napadaných v soutěsce😂🙏:

Po kulturním zážitku se vydáváme trošku odlišnou cestou zpět, do Poruby přicházíme z druhé strany, tak si aspoň prohlédneme část města, kde se nachází lanovky.

Odměna v podobě welness je zase parádní😍, tentokrát zde ale trávíme jen dvě hoďky, protože my ještě musíme stihnout procházku do města na…babelky😂.

Gofry babelkové jsou vafle plněné šlehačkou a ovocem a chutnají famózně😍, prý, já jen vyzvídám, jak moc dobré jsou, protože šlehačku nesmím. Martínek navrhuje léčbu šokem, ať si ji dám také, že tělo bude po tolika letech bezlaktozové diety v takovém šoku, že to zvládne😂.

Já jsem toho názoru, že riskovat nehodlám, na pokoj to máme přes dva kiláky a to bych fakt nedonesla😂:

Výlet utekl jako voda a my se chtě nechtě musíme s krásným pohraničním městečkem rozloučit😪.

Opravdu mile nás překvapilo a my víme, kam se zase někdy rádi vrátíme😍.

Podzimní Jizerskohorské bučiny😍, Hejnice až Hejnice, celkem 22.2 km

Jeden komentář

• Marika

Děkuju za nový blog, už jsem vyhlížela kdy bude daší. Jako vždy super počtení. Tak ať regenerace přinese výsledky. Jinak Polsko je super, krásný byl loni národní park Bělověž, samá rovinka, takže relax zaručený 😀