Oregon,  Pacific Crest Trail

6.DEN- zase komáří peklo, spáleniště- jak kdybychom prošli skrz drát🙈, celé odpoledne ve sněhu a Crater Lake NP; celkem 104 mil

28. 6. 2023

No řeknu vám, možná bych raději ten vítr než medvědy😳🙈 a komáry 😡. Včera po večeři jsme ještě pracovali jak diví, já psala článek, abych ho na signálu jen nahodila, Martin tvořil videa, když v tom jsme něco uslyšeli 😳. Úplně v nás zatrnulo, nějaké velké zvíře se procházelo kolem a vůbec si nedělalo nic z toho, že děláme hluk 🙏. V duchu i nahlas jsem se uklidňovala, že je to jelen a že jde někam na rande a jen se k nám omylem cestou za svou milou zatoulal 🙏. Najednou slyšíme, že se nám začal hrabat do vaření, k méďulákům dáváme totiž i nádobí a to se tomu zvířeti asi zalíbilo 😥.

Slyšeli jsme, jak nadzvedává pokličky a vše hází kolem sebe😥. Martin to nevydržel a vyšel ven. Nic ale neviděl 🙈. Já ho prosila, ať jdeme někam pryč, jasný, jak jednoduchý, 20 mil tam ani tam nic není a my se zabalíme a jdeme v noci někam pryč🙏. I mně bylo jasné, že to budeme muset nějak vydržet, zapnula jsem raději garmina, aby pro nás v případě napadení jelenem přiletěla helikoptéra 🤣. Nevěděla jsem, jak tohle vysvětlíme pojišťovně, ale ta by to jistě pochopila, taková krizová situace🙏.

Za chvíli se zdá, že zvíře přestalo zajímat naše nádobí a šlo o dům dál 🙏, tak si dávám přes hlavu kapucu a zabalím se do spacáku tak, abych nic neslyšela. Světe div se, my usnuli a spali skoro bez buzení, až do rána.
Ráno po zazvonění budíku- 4:45, s posunutím v 5:15- otevírám ložnici a začnu zpívat jak na lesy- KOUKÁÁÁM, JAK CELÁ ZEMĚ VSTÁVÁÁ…., abych to zvědavé zvíře vyděsila 🙏, povedlo se, je pryč, jen slyšíme, jak v dálce nesouhlasně béká. Hochu klid, my si jen uděláme snídani, pobalíme si domek a jako myšky zmizíme.

Nádobí najdu u méďuláků rozházené, no dotyčný si po svém vaření taky mohl uklidit😡.

Do hoďky a půl jsme pryč, a zase jsme svědky kouzelného probouzejícího se lesa:

Nedivíme se, že se tu tak žení komáři

Bohužel i v tomto krásném lese jsou ty krvelačné potvory😭😭, balíme se do ochranných obleků a pochodujeme, co nám nohy stačí 🙏. Ke komářímu peklu se ale přidává i spáleniště, které nám do cesty připravilo další překážkovou dráhu 🙈, co krok, to padlý kmen, dost nás to vyšťavuje a to je teprv začátek🙈. Ale i skrze ohořelé stromy se nám občas naskytne krásný výhled na okolní hory😍:

I když jdeme opatrně a dáváme si pozor, kam šlapeme, tak nohy jsou pořádně zesláblé ( taky🥱aby ne, mají za sebou už 100 mil🙏) a občas neudrží balanc, takže kupujeme pár dost ošklivých škrábanců a trhanců, které dost bolí, při posledním pádu uroním fňukna i slzičku😥, no dobře, bylo jich asi pět 🙈:

Ani se nenadějeme a vcházíme do Národního parku Crater Lake:

Čekáme vymetené cestičky poseté diamanty🤣, nebo raději řízkama🤣, už hubneme, zase a opět 🙏, tak by to chtělo nějakou flákotu masa 🤣. Trail se ale rozhodl, že bude zkoušet naší trpělivost dál 🙈 a do cesty nám nasněží asi tak tři metry sněhu 🙏😡, ve kterém se nám trail pořád ztrácí. Ani Farout si neumí poradit, tak prosíme o pomoc mapy.cz🙏, ty jsou k nezaplacení a vyvádějí nás z téhle sněhové šlamastiky🙏, děkuji i Martinovi, že nás spolu s mapami z tohohle bludiště vyvedl ven🙏🙏:

Na silnici, která vede do Mazama Village jsme po cca 19 mílích v 17:15 a vydáváme jejím směrem. Po 30 minutách jsme v cíli 🙏🙏 a bereme úprkem sprchy, které jsou dočasně zdarma, takže se můžeme rochnit, jak dlouho chceme a ne pitomé 4 minuty🙏. Mýdlo nemáme, tak vybíháme že sprchy a krademe mýdlo z dávkovače🤣 🙈, vím, to se nedělá, ale když my se potřebujeme vydrhnout až za ušima, pořád ze sebe cítíme to spáleniště 😠:

V obchodě si koupíme nějaké cukry na doplnění, zkoušíme internet, který ale oproti tekoucím sprchám vůbec neteče 😡.

Po několika neúspěšných pokusech se připojit to vzdáváme a jdeme si najít místo na stan a opět se ocitáme v nemilé komáří společnosti🙈, tohle nás zničí 🤣, jsme celí seštípaní už jen během stavění stanu😡:

Martin, že se chopí přípravy večeře 😍, tak ju, to jsem zvědavá, co ukuchtíš😍. Za chvíli se vrací z obchodu a nese fazolové polévky, které hned ohřívá a servíruje mi véču až pod nos do stanu😍:

Po večeři (sladkých fazolích a sladkém chlebu🤔😆) odnášíme méďuláky do bear boxu a usínáme téměř okamžitě 🙏. Zítra nás čeká zeroooooo😍😍🙏🙏.

7. DEN- zero day v Mazama Village, míle 1821
5. DEN- včelaři , chlupatej strejc, Lucifer a konečně výhledy😍; celkem 85, 23 mil